Brev:
Det der ikke måtte ske.... Afviser flasken
14. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Det der ikke måtte ske.... Afviser flasken
Hej Helen
Jeg er meget tæt på at være total desperat... Agnethe nægter pure at tage flasken. Jeg har prøvet ALT! Når hun er frisk efter en lur eller efter 8 timers nattesøvn ligger hun bare og gumler på flasken, når hun er træt er det flitsbue og voldsom gråd. Hvis jeg så lader hende falde i søvn i min favn og prøver at give hende det sovende, vågner hun halvvejs op og bliver meget ked af det. Det har jo før været dette, der virkede, når jeg ikke kunne få hende til at tage den vågen...
Jeg har prøvet at tilbyde hende flasken på puslebordet, gulvet, kravlegården, hos far, siddende, liggende, i en kop osv... Jeg er løbet fuldstændig tør for idéer. Igår spiste hun intet overhovedet på flasken før kl. 0.15, hvor hun endelig gav op og spiste 200 ml i en slurk. Jeg prøver virkelig at gøre måltiderne hyggelige og rare, men med det samme hun ser flasken går det galt.
Grød spiser hun med velbehag. Jeg kan tilbyde hende flasken og hun siger tydeligt nej tak, hvorefter hun spiser 1 dl grød med pludren og drikker ½ dl vand til.... Serverer jeg MME i koppen i stedet skal hun intet have at drikke til grøden. Jeg har også prøvet at søde MME - det har ingen virkning.
Hvad pokker skal jeg gøre? Må hun få grød 3 eller 4 gange om dagen? Har lige snakket med min egen sp, og hun siger jeg skal give hende grød 3 gange om dagen med vand til og så holde pause med flasken... Hvad synes du om det?
Med venlig hilsen
Heidi og Agnethe