Det der ikke måtte ske.... Afviser flasken

14. januar 2008

Alder:
5 mdr.

Det der ikke måtte ske.... Afviser flasken

Hej Helen

Jeg er meget tæt på at være total desperat... Agnethe nægter pure at tage flasken. Jeg har prøvet ALT! Når hun er frisk efter en lur eller efter 8 timers nattesøvn ligger hun bare og gumler på flasken, når hun er træt er det flitsbue og voldsom gråd. Hvis jeg så lader hende falde i søvn i min favn og prøver at give hende det sovende, vågner hun halvvejs op og bliver meget ked af det. Det har jo før været dette, der virkede, når jeg ikke kunne få hende til at tage den vågen...

Jeg har prøvet at tilbyde hende flasken på puslebordet, gulvet, kravlegården, hos far, siddende, liggende, i en kop osv... Jeg er løbet fuldstændig tør for idéer. Igår spiste hun intet overhovedet på flasken før kl. 0.15, ...

Annonce

... hvor hun endelig gav op og spiste 200 ml i en slurk. Jeg prøver virkelig at gøre måltiderne hyggelige og rare, men med det samme hun ser flasken går det galt.

Grød spiser hun med velbehag. Jeg kan tilbyde hende flasken og hun siger tydeligt nej tak, hvorefter hun spiser 1 dl grød med pludren og drikker ½ dl vand til.... Serverer jeg MME i koppen i stedet skal hun intet have at drikke til grøden. Jeg har også prøvet at søde MME - det har ingen virkning.

Hvad pokker skal jeg gøre? Må hun få grød 3 eller 4 gange om dagen? Har lige snakket med min egen sp, og hun siger jeg skal give hende grød 3 gange om dagen med vand til og så holde pause med flasken... Hvad synes du om det?

Med venlig hilsen
Heidi og Agnethe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os